MENARIK DUIT DAN PERANG – APA KAITANNYA…?

(NOTA PENULIS : INI MERUPAKAN ARTIKEL SANTAI, SUSULAN DARI ARTIKEL INI AKAN ADA DENGAN LEBIH TERPERINCI BERDASARKAN INSIDEN DARI KEADAAN SEMASA)
1. Emas dan permata sejak zaman tok kaduk lagi sememangnya didarjatkan sebagai kedaulatan seseorang atau institusi seperti perbadanan atau negara.

2. Lihatlah bagaimana darjat matawang Amerika Syarikat diturunkan darjatnya beberapa tahun dahulu akibat beberapa kegagalan kerajaannya menunaikan komitmen berkaitan penghantaran emas kepada beberapa pihak.

3. Dengan sifat fisikal yang berat serta susah nak disimpan di dalam kocek atau bagasi, nilaian setara emas diwakili oleh matawang kertas atau yang terbaharunya polimer.

4. Kita malas nak membincangkan hal-hal sejarah matawang ini, bagi yang berminat tanyalah pakcik google atau belilah buku berkaitan numismatic (pengkajian berkaitan wang).

5. Secara umumnya, bolehlah dikatakan wang hanyalah alat penyimpan nilai untuk simpanan atau dagangan yang boleh dikuantitikan.

6. Pemalsuan emas (cagaran rezab) dan duit bukanlah perkara baru dan diyakini bermula sebaik saja benda-benda ini didarjatkan.

7. Nak membiayai aktiviti perang atau rasuah pembelotan, wang inilah juga yang menjadi elemen terpenting diambil kira.

MENARIK WANG..?

8. Sebelum seseorang itu mencemarkan diri dalam menarik duit, selalunya mereka-mereka ini bermula dengan menarik harta karun seperti emas dan permata.

9. Malangnya harta karun ini agak payah kerana banyak sangat halangannya, macam-macam kejadian mistik berlaku tak kala kerja-kerja menarik dibuat.

10.Jadi, bila dah tercungap-cungap, mereka ini beralih angin ke arah menarik duit, lagi pun duit lebih senang kerana ia adalah pengakhiran kepada emas (emas dicairkan lalu menjadi duit tapi nak cairkan nilai emas juga payah).

11.Ada juga yang terus berminat menarik duit dan tak berkeinginan menarik harta karun atas sebab-sebab tertentu.

WUJUD KE DUIT TARIK..?

12.Ada tiga kaedah menarik duit tetapi setiap satunya amat berbeza antara satu dengan lain walaupun secara kasarnya dipanggil menarik duit.

13.Kaedah pertama, dipanggil menurun duit – yang mana dikatakan duit ni duit dari alam satu lagi (alam sebelah).

14.Kaedah kedua, dipanggil menarik duit – menggunakan pengantara jin atau bahasa pasar disebut orang halus dengan duit ni milik orang lain tetapi dipindahkan (dicuri…?) ke tangan pemilik baru.

15.Ketiganya, buat duit – selalunya berkait dengan amalan khurafat dan sihir.

MENURUN DUIT…

16.Menurun duit ni selalunya dilakukan oleh orang yang berkebolehan dengan alam sebelah yang selalu kita panggil orang bunian.

17.Selalunya kena guna barangan berkhadam atau ada penjaga seperti batu-batuan (delima, buntat dan seumpamanya), logam khusus (besi kuning dll), kita suci kita (Al-Quran versi Istambul), keris berdiri, kulit kerbau landau dan macam-macam lagi.

18.Nak cari barang-barang ni pun, dah banyak duit ‘turun’ dari poket tapi ketulinannya belum pasti.

19.Dah dapat barang-barang ni, kena uji dulu dan jika sesuai, dicari pula tukang buat (tukang turun), habis turun lagi duit dari poket…

20.Cukuplah setakat ini, nanti banyak orang yang mengamuk…

MENARIK DUIT…

21.Kaedah ni paling senang, cuma pelihara jin macam pelihara toyol, cuma jinnya mestilah yang cukup ‘power’ untuk pindahkan berguni-guni duit dalam sekelip mata.

22.Selalunya bank-bank yang ada peti tunai induk jadi mangsa tetapi ‘mamat’ yang angkut duit tu tak terakam oleh CCTV dan kehilangan duit tu selalunya tak dapat disiasat.

23.Ada juga objek-objek bantuan yang mempunyai khadam digunakan.

24.Kaki menarik duit ini membuat andaian duit yang ditarik ini duit tak dizakat bagi membersihkan aktivitinya tapi di zaman Rasullullah dulu tak ada pun hal-hal macam ni.

25.Logiknya, masuk kat premis orang tanpa kebenaran pun dah salah, apa lagi menceroboh peti besi tunainya…

MEMBUAT DUIT…

26.Buat duit ni dah sah kerja khurafat dan bersangkut-paut dengan jin-jin jahat.

27.Ramai orang Afrika yang Berjaya buat duit kat negara kita akibat kebodohan kita sendiri.

28.Secara tradisionalnya, macam-macam ritual dilakukan, ada guna dulang antik dan macam-macam.

29.Amat jarang yang dapat, selalunya dapat duit separuh, ‘tak-duit’ separuh, ‘tak-duit’ tu selalunya kertas hangus, daun kering dan macam-macam lagi.

30.Kegagalan mendapat duit yang sempurna selalunya disabitkan dengan ‘kesatuan haati’ para Jemaah yang tak betul.

31.Dalam solat, imamnya betul, betullah.. Makmum yang berjemaah kat belakang tak khusyuk atau apa ke, itu hal dia la tapi buat benda tak betul sebegini, tak betul jugalah hasilnya.

WANG HASIL KEKARAMAHAN SESEORANG….

32.Sememangnya banyak juga terjadi duit yang datang tiba-tiba atas kekeramahan (kekeramatan) seseorang yang warak tetapi harus diingat yang keadaan sebegini terjadi kerana situasi yang mendesak.

33.Direkodkan penjajah Inggeris satu ketika dulu di satu negeri pening kepala kerana not matawangnya menimbun-nimbun dijumpai dan Inggeris mengesyaki berlakunya percetakan wang palsu.

34.Selepas diperiksa, didapati wang berkenaan tulin dan sebenarnya dikatakan wang berkenaan dihasilkan oleh seorang ulamak yang ada karamah.

KESIMPULANNYA…

35.Berhati-hatilah dengan apa juga kaedah mendapatkan duit secara jalan pintas, takut nanti teralih ikhtikad kita.

36.Jika dimasukkan ke bank sekalipun dalam jumlah yang menggerunkan banyaknya, juga menjemput masalah lain seperti AMLA dan sebagainya.

37.Lebih teruk, kena tipu bulat-bulat dengan pendatang Afrika yang sememangnya mahir hal-hal ilmu hitam ini.

38.Hal-hal duit ni pun amat sensitif dalam hubungan antarabangsa kerana kedaulatan negara terbabit juga banyak terletak kat duitnya, selalunya gambar ketua negara atau individu yang dianggap negarawan.

39.Mintak maaf banyak-banyak sebab perinciannya tak boleh diberikan, cukuplah sekadar pengetahuan santai, takut nanti banyak pihak terluka perasaannya..

Comments

  1. madiy says

    Salam tuan admin….Sekiranya kita diberi kepercayaan dan diamanahkan beberapa atau mungkin lebih keping cek dengan nilai USD1 juta setiap keping cek, bagaimanakah cara untuk kita menguruskan cek itu..Maksud saya bagaimana mahu kita cairkan nilai cek berkenaan kerana tidak mungkin kita boleh terus proses di bank-bank di dalam Malaysia..Adakah perlu wujudkan akaun bank di luar atau menggunakan bank luar pesisir..Mohon pandangan. Terima kasih.

  2. says

    memang ada ilmu tarik duit. nak tarik duit kena belajar ilmu perniagaan. bila berniaga dapat lah duitnya. sambil beriaga ingat juga bila kita mempermudahkan urusan seseorang kita akan dipermudahkan juga.di situ rezeki kita berlipat kali ganda tanpa kita sedari.

  3. pejuangduniarealiti says

    Kadang rasa nak tergelak pun ade dan mcm tak percaya pun ada.. bole ke malaysia tiba2 simpan duit bertrilion2 smp 700 trillion.. US ekonomi pun dlm 35 trillion..bole ke nak kalahkan .
    Kadang kalo berangan2 rase mcm seronok plak org Melayu kaya raya nnti.
    Hip2 hooooray!!

  4. anak johor says

    yup.., betul tu…..dan memang mcm tulah yg aku dan kawan2 buat. itu pon diajarkan jalannya oleh maneger bank..hehehe

  5. lubukpantek says

    gi ni la cite pasal dana tu mmg ade, cume nk cairkan didalam ekonomi mesia agak sukar, jerung2 kat atas tu semua nk makan komisen atas angin dan nak ambik kredit merekalah juara rakyat

    ibarat harta ismeet ulam raja… diluar sana byk, cume diuruskan oleh mereka smp masa nk kena pulang kembali ke mesia yakni kepunyaan penduduk tanah melayu yg hak

    tu blom masuk cite pasal lehman brother, bagaimana bank “ular lidi” dpt jadi bank CinaIndiaMelayu

    ahhh byk lagilah… tuan haji shah tentu ade lagi citekan

  6. rakyatpentasunda says

    salam…Dalam sejarah harta Qarun,hartanya xtercapai dek akal untuk kita nilai sbb terlalu banyak.Inikan pulak harta sbnyak skdr 700 trilion tu,apa nak heran.Ramai yang xtahu sbnrnya emas ini boleh dihasilkan melalui proses sains.Tapi xder sorangpn saintis moden yang boleh buat emas kan..he2…itulah beza ilmu allah dengan ilmu manusia.Bg org yang dekat dgn allah,stkt nk buat emas tu benda kecik jer..hanya yang hakikat jer faham nur allah.Inilah hayalan ku…

  7. eric says

    betul tu tuan..sebab tu saya tulis “jin dan toyol”..sebab benda2 macam ni bukan fokus pada toyol sahaja..kerana orang kita bila berfikir tentang makhluk ghaib yang berkaitan dengan duit,pasti mereka menfokuskan pada toyol sahaja.. :D

  8. eric says

    ada sebab hutang negara di katakan meningkat mendadak ataupun perlu dilihat meningkat mendadak..kita bebelanja besar untuk menuju kearah negara maju berpendapatan tinggi..jika hutang negara tidak bertambah,sudah pasti akan menimbulkan keraguan pada semua,bukan saja dari pihak dalam negara malahan dari pihak luar negara itu sendiri..kadar pendapatan negara sederhana tapi kita mampu bebelanja besar..dan perkara ini (apa yang cuba disampaikan blogger) sudah pasti tidak akan didedah kan umum..

    contoh mudah..saudara anak johor ada seorang kawan,kawan saudara hanya bekerja sebagai seorang manager di sebuah syarikat dengan pendapatan hanya sekitar rm8k sebulan..akan tetapi kawan saudara ni mampu memiliki berpuluh2 kereta mewah,berbuah2 rumah banglo,milikan tanah,dan berbagai2 lagi aset mewah lain..sudah pasti saudara akan meragui kekayaan yang dia miliki bukan??dengan gaji yang dia dapat sebulan berbanding kehidupan mewah yang kawan saudara miliki bukan?? renung2kan… :D

  9. phateh leqiu says

    Hehhehe…tapi ada sesape tahu ke agaknya apa yg dibincangkan..@ dijanjikan sampi tanah melayu diberi merdeka….sdgkan negara jajahan british len…berperang bagai…agaknya time itulah perjanjian ini dibincangkan…

  10. faisal 9w2wbt says

    err tk suka emas? hmmmm bagus ni… hantaran tk yah lah beli apa apa emas ekk… hmm calon yg muda nih…saya musti pileyy…
    hantaran pakai buku 7 dulang je hehehehe

  11. faiksal 9w2wbt says

  12. ~khalas~ says

    masih ramai yg ragu2 dan xfaham ape yg sebenar2nye yang telah, sedang dan akan berlaku…tp bak kate addp-aku xperlukan kepercayaan sape2 walau sebesar zarah sekalipun…kikikiki

    memerhati dan masih lagi memahami….kot…

    ~khalas~

  13. ~khalas~ says

    bagus…teruskan mencari ilmu…tp hati2 jgn tersalah ilmu plak nti..berguru kena betul….kikikiki

    Memerhati dan terus memahami…

    ~khalas~

  14. ~khalas~ says

    teringat kisah si kitul dan keling mendeliar..geng2 “keturunan melayu” yg jadi pengkhianat bangsa melayu sebenar…kikiki

    memerhati dan masih memahami…..setakat ini…

    ~khalas~

  15. anak johor says

    hehehehe….aku pon dah nak ketawa sorang2 bila baca citer tu.. perasan juga ko erk..? kalau segala aset yg 700 trilion tu dimasukan ke 10 bang terbesar dunia pon, tak sampai 5% kot..hehehe..sebab setahu aku, klu 10 aset bang terbesar dunia digabungkan pon, tak sampai 35 trilion. tapi klu matawang zimbabwi tu, memang betullah..sebab sebiji kuih pon dah berharga 100 bilion zimbabwi.

  16. anak johor says

    Macam seronok je citer ko ni shah. Tapi kalau dah boleh tarik duit, tak boleh ke tarik duit untuk pembendaharaan negara ? Atau memang dah dilakukan secara senyap oleh kerajaan?

  17. joni_tabu says

    ooo…. lagi menghayal ramai2 ya :) :) :)

    mungkin cari video ini?

    atau berita ini
    http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/sociopol_globalbanking167.htm
    https://www.divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1026-financial-tyranny-final?start=1
    https://archive.org/details/SecretSocietiesAtWarTheWarWillSoonBeOver.BenjaminFulford

    tapi itu semua hoax….. dan kalau pun ada lebih baik tidak dimiliki
    karena tanpa itu malaysia tidak akan seperti saat ini yang tahan banting dan mampu berdiri di atas kaki sendiri
    salut untuk malay :)

  18. joni_tabu says

    wah mantap ada artikel baru :) :) :)
    ada yang lihat @commodore ???
    bagaimana secret exercise dengan PLA di Sout china sea? lancar?? :) :) :)

  19. nase says

    Kengkawan dihormati…
    Harap Bro Shah ada masa luang untuk gebang2 psl harta dan kekayaan terselindung ni nanti. Tak sabor juga rasanya nak tunggu apa cerita dia. Sefaham saya, harta2 lama dan kekayaan warisan ni memang ada, cuma aksesnya terhad kepada yg tertentu saja. Tapi nak kata sampai 700 trilion tu mungkin susah nak dipetakan kat minda kita, melainkan dalam matawang Zimbabwi. Negeri China pun simpanan rezab asingnya dekat2 4 trilion USD je atau lebih-kurang 13 trilion RM. Nak ditukar kepada emas pun, 4 trilion USD ni dah dalam 130,000 metrik tan @ kalau disusun kat setengah padang bola, ketinggiannya sekitar tingginya manusia biasa. Setakat direkodkan oleh Majlis Emas Dunia pun, jumlah emas ada kat tangan manusia sehingga kini tak sampai pun 200,000 metrik tan @ <20 trilion RM (pada diskaun 20% harga semasa). Emas kat Malaysia..? Cuma sekadar berkongsi info…

  20. says

    Salam Jumaat Penuh Berkat.

    Maaf Tuan Admin, Off Topik Jap. SeKadar Makluman.

    Kepada Tuan ADDP Dan Rakan+Rakan Beliau Serta Alliance(s) Beliau Yang DiHormati, Daftarlah MenJadi Member Di Forum CariGold. Kemudian Silalah Ke Thread “Jejak Ke Perang Dunia Ketiga.”

    http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=485421

    DiHarapkan Agar Tuan ADDP Dan Rakan+Rakan Beliau Serta Alliance(s) Beliau Dapat Sama+Sama BerPosting Di Thread TerSebut Dan Sama+Sama Dapat Menyumbang Idea+Idea Buah Fikiran Yang Bernas Dan Menyalurkan Maklumat+Maklumat TerBaru Dan BerInformasi Di Thread TerSebut.

    Besar Harapan Kami Agar Dapat Jumpa Tuan ADDP Dan Rakan+Rakan Beliau Serta Alliance(s) Beliau BerPosting(s) Di Thread TerSebut.

    Sekian Sahaja Dahulu, Mesej Yang Ingin Saya Khabarkan.

    ALLOOHU’alam…..

    Salam Selamat Kaya Manfaat.

  21. Emas Leluhur says

    Aku tengok pantex ni cuma main-main -topeng-.
    Topeng aje..
    Isinya…
    *minta pantex,sesekali kat sini buangkan topeng,pakai wajah aslinya..ada gang yg melantun-lantun nak cuba faham.
    ke langit dulu.

  22. Emas Leluhur says

    Dua tiga kali aku ikut gang pegi mikat murai batu@rimba.
    Kawasan panti-jemaluang rajin masuk..tapi tak adelah kantul dg gang dari prehilit-un..kawan-kawan.Balik tak pernah kosong,ade aje habuan.
    Nak masuk area ada -kod-..keluar jugak ada bg -kod-
    Tapi gang nih jenis kurang malu sikitlah..dalam area,mulut tak pernah nak tapis-main hambur semacam aje.
    Dapat tangkap yg jantan kita liwat..yg betina pulak kita rogol.
    Desing tak desing laa makhluk yang tumpang duduk kat area tu.
    Alasanya simple..area nie buyut -buyut kite yg punya..aku peduli hapa ngan dia orang.
    Aku na kata ape?..Layann.

  23. Emas Leluhur says

    Dulu buyut aku bukak hutan guna -beliung-
    niatnya untuk manafaat anak cucu cicitnya..
    Kawan peneman adalah beberapa ekor kucing macan yg -big buck- saiznya,tak pasti pula sedara belah mana yang amik waris.Bagi makan sekali je setahun,ngan bertih beras..cerita dari bapak.
    Buyut korek tanah jumpa emas ketul..jumpa gigi gajah..jumpa macam-macam daa..
    Nak cari lauk waktu tu punyalah mewah..nak makan landak raya main panggil,datanglah dia..mase tu ikan tapah kat sungai besar-besar orang dewasa..sekarang dah pupus.
    Main ngan buaya macam main ngan member kamcing.
    Aku tengah jejak keris..-kiyai galinjang- namanya,bila ntah aku nak jumpa agaknya.

  24. Fifah says

    sy tak nafikan apa yg encik katakan tu ada kebenarannya…tp tak semua org melayu yg bercerita tentang harta2 itu adalah mereka yg nk kaut harta tu utk hidup senang tanpa bersusah payah..kadang2 dlm mengkaji sesuatu ada sesuatu di luar kajian kita yg kita terjumpa dan berminat nk tahu dgn lebih lanjut..kadang2 ia sekadar nk tambah koleksi cerita ‘dongeng’ dan sekadar menjadi bahan bacaan ringan utk relaxkan otak sambil minum teh dan pisang goreng di halaman rumah…jgn risau sb syukur Alhamdulillah org melayu kita sekrg dh semakin meningkat maju..klu kita mundur dh tentu kita sekrg x akan dpt mengemukakan pendapat2 kita di alam maya ni..mungkin kita tak sehebat Jepun..tp sebenarnya kita sedang bergerak ke arah itu..cuma mungkin agak slow….so,jgn ambil benda tu terlalu serius dan sokonglah produk tempatan kerana Jepun maju dgn bermulanya sokongan rakyat mereka terhadap produk negara mereka. :)

  25. SyntaxError says

    Kenapa ramai sangat orang Melayu yang ingin cara yang mudah untuk kelansungan hidup dan agamanya. Patutlah orang Melayu selalu di perlekeh sebab berangan mcm nak hidup di kayangan. Kalau ada pun semua dana apekejadah tu aku tak pikir melayu akan dapat menikmatinya sebab perangai dan kejengkelan melayu itu sendiri.silap2 tipu dan bunuh sesama sendiri semata-mata harta tu semua.dari atas membawa ke bawah sama aje peel.bukan main meluat aku tengok cara masing2 berfikir.dengan hati yang ikhlas aku doakan hancurlah bangsa melayu yang ada sekarang ni agar nanti akan di ganti dan dilahirkan melayu yang benar2 layak untuk wujud di muka bumi ini.hambaMu ini bermunajat pada-Mu Ya Allah.amin..

  26. Fifah says

    jin tanah??x kisahlah milik sesiapa pun…yg pasti sy tidak berminat nk ambil 1 sen pun drpd harta2 tu..lg pun drpd kecil sy mmg x suka emas…yg sy cari ialah ilmu..ilmu…dan…ilmu..

  27. skyfun says

    yg pasti,sy pernah fly f16 di airbase sungai besi..siap roll and kiss sky lagi…
    best!..

    nota:fly jet rc je..hehe

  28. Rakyatpentasunda says

    assalamualaikum semua…Saya orang baru dalam blogni,tapi berdasrkan post terbaru admin kitani,sangat dalam maksud niat tuan admin ni.Apa yang boleh saya utarakan berkisar kepada dua kesimpulan tentang 1)Duit tarik@turun. 2) Apa yang disebutkan tentang dana melayu@perkaitan dana jasman.Tentang tarik @turun duit ni,smua orang layak untuk bercakap tapi xsemua orang tahu@faham sebenarnya bila saya teliti semua posting yang berkaitan.Cuma apa yang saya nak bagitahunya ialah,semua orang layak dan berkemampuan untuk tarik@trun duit.Cuma sebab xfaham@xtahujer cmner nak buat.sebenarnya xpayah guna bomohpn,xpayah guna barang2 kononnyer keramat pun.itu semuanya karut.Dekatkan diri anda pada pencipta pasti anda jumpa rahsia ini.Kesimpulan yang kedua ttg dana jasman@dana melayu.Ada dua dana sbnrnya yang berkaitrapat dlm polimik ini.Dana pertama ialah dana bagi rakyat negeri terengganu(khusus).Dana ini berjumlah lebih kurang 70 trilion.Kesemua dana ini telah diserahkn pada penjaga amanah yang terkini dan belum dapat digunakan kerana sebab2 tertntu terutama dari bank negara dan kerajaan malaysia.dalam proses untuk mencairkannya.Penjaga amanah sebelum ini ialah tabung amanah Ghuangzou..Dana yang kedua ialah dana melayu yang terdapat dalam dunia hari ni yang berjumlah lebih kurang 700 trilion yang selama ini digunakan oleh negara2 kaya seperti amerika.Pengurusan dana ini terletak di bank dunia..setakatni bon-bon yang sedang untuk dicairkan sebanyak 400 bilion.Tapi oleh krana beberapa masalah yang timbul akibat dari ketakutan yang terlalu kebodohan dan keupayaan negara untuk mencairkan tunai tersebut,maka bon ini masih lagi tertangguh.Pergerakan golongan yang dikatakan jasman ni sebenarnya adalah duit sumbangan untuk membayar kos2 yang terlibat apabila bon ingin dicairkan.Mb xramai yang tahu bahawa,bila bon nak dicairkan,kita kena bayar fees.sbbtula golongan penderma jasman ini wujud.kalu nak diterangkan cerita dana2 ini,sgtla panjang.so saya hanya boleh ceritakn stkt yang termmpu jer.nanti bertambah kecoh.Cuma yang saya nakbgthu ialah,bila sebut ttg duit dana ini,ramai yang nak makan besar.jd mastermind terpaksa fikirkan cara yang paling selamat supaya dana ini boleh digunakan kpd orang yang betul.Inilah cerita khayalan saya..sekian dulu,wassalam…

  29. akudtgdrpantek says

    kihkihhh…bukan ko hj jasman, mns, kamal ashnawi, dr a tu orangnya si mahadir INDIA kutty???…oppsss…baru aku sedar yg engkau dan yg sepemikiran dgn engkau ni, bukannya kona dgn dioghang tu semuo, kan???…maklumlah pasal koghang org AWAM???…tapi tak apolah, kito makan makanan yg ringan2 jo lah, yo???…ikut silibus sekolah TADIKA koghang, yo???…wakakaaa…kihkihkihhh…dan tak lupo…tiiittt kelentittt…heheee

  30. faisal 9w2wbt says

    kalu dedah fb dlm ni… ramai plak add dan nak hack pasal tak puas ati… bukankah tuan ada email sy?

  31. kampungku says

    betul la tu shah… hutan bukan tempat kita…
    Ada yg duduk kt situ…
    tu x termasuk lg kes2 bomoh buang jin kt situ.. hehehe

    “Orang tua tu buat bodo jee mase aku panggil.. ambik ikan dia, terus masuk khemah dengan ramai-ramai orang tu, buat macam aku tak wujud.

    DAMN. This one. Yang depan aku ni bukan yang real. For sure punye.

    Lepas aku decide mcm tu… aku tak berani tengok dorang lagi.. aku duduk dekat seberang jalan away from their crowd to figure out jalan balik, or nak patah balik ke tempat “X”. 12.30 pm out of nowhere.

    That time, memang aku lupe semua doa.. buntu mase tu. THEN aku teringat ape yang Wak Indon tu cakap mase aku nak masuk sana.. mase tu memang time ‘dorang’ lunch. And.. semakin tengahari.. semakin galak pulak ketawa ‘dorang’ tepi sungai tu.. Shiiiiiiiiiiiittt!!!!!!!!!!!”

    http://untoldhistoriesofmalaya.blogspot.sg/2014/02/untold-history-spine-chilling-quest-to.html

  32. nase says

    Maaf tuan pantex,
    Saya secara peribadi tidak berhasrat untuk bersanadkan ilmu saya kepada tuan, tidak afdal bagi saya bergurukan seorang yg tidak tertib bila berbicara. Dibimbangi akhlak saya yg tak sesempurna mana kian jauh dr rahmat Allah SWT.. Maafkan saya tuan pantex….

  33. Fifah says

    Oooo….tp mcm mane dokumen tu blh ada kat dia ye…nampaknya kena siasat balik ni perjanjian Tengku Abdul Rahman dgn British masa nk capai kemerdekaan dulu…

  34. tititcomellote says

    2 destroyer+1 amphibi lpd pla navy masuk sempadan laut australia…laman harian akhbar australia cakap,mereka terkejut beruk kehadiran destroyer china nie..2 menggu lepas tni indon mengamok…9 kapal perang dioran usir 3 kapal ausie navy…..kat sana ada 9 kapal perang indon,…so macam buta mata tni biarkan saja destroyer cina masuk sempadan laut ausie…ada main mata kah indon ngan china?or nak jadi batu api agar pla navy dihadapkan ngan ausie????menarik nie

  35. shahpaskal says

    Takde masalah untuk tentera Singapura berlatih berperang di hutan hatta tentera negara arab, US dan negara luar pun berlatih perang dalam hutan dengan kita, Thai, Indonesia atau Filiphina. Bab askar sesat ini bukan berlaku ke atas Singapura sahaja, askar kita juga pernah hilang dalam ladang estet masa latihan berjalan kompas. Bila jumpa dua minggu kemudian, tinggal rangka sahaja, sedangkan hutan itu estet dan kecik sahaja. Jadi bab hutan ini, janganlah kita main-main kadang2 banyak benda kita tak tahu.

  36. shahpaskal says

    Rancangan pemindahan air base Butterworth ini sudah dirancang lama sejak dari 80an lagi ekoran kepesatan pembangunan di Seberai Perai. Macam artikel lama saya mengenai air base Sg Besi. Sudah tidak sesuai lagi air base ditempatkan di kawasan dalam bandar ekoran pencemaran bunyi, bahaya kemalangan serta kesukaran untuk menyembunyikan pergerakan pesawat tentera. Pemindahan air base Butterworth akan dibuat melalui pertukaran tanah yang akan dicari oleh pihak swasta.

  37. naza says

    bro… kebanyakkan geng ni orang scotland, bukan british yang tinggi lampai tu. tapi tetap bawah arahan queen. cuba check balik sapa yg mai sini jadi penasihat… ramai yang bersaiz mcm melayu je….

  38. phateh leqiu says

    tapi setiap level memang complicated…dan memang susah kita nak tahu dia tu pangkat apa…masing2 menjalankan tugas mereka dengan begitu baik..sampai kita keliru…antara hitam putih………….akhirnya…mata kita pun jadi kelabu…..hahaha..

  39. phateh leqiu says

    maaf …kalau tak salah…Q.Eli ni bukan pemegang amanah…tapi sekadar penyimpan mengikut perjanjian…dengan Raja2 Melayu ni…mengikut tempoh tempoh tertentu..bila sampai waktu…beliau kena lepaskan..kerana mmg bukan haknya pun…
    lagipun…negara negara barat kaya ,,,maju pun dowang guna dari hasil jajah..bukan wet dowang sendiri pun

  40. Vat70 says

    Orang DAP no1 Penang nk tau kat mana airbase baru RMAF. Katanya:

    “We want to know the location of the new air force base (because) they will still require our approval to develop the site. We are all searching for answers. I am also quite surprised by the size of the area.
    Asked if he had any idea where the location might be, Lim said it could be sited in Kepala Batas but was not certain if RMAF owned any land in that area.

    Elok juga gomen tak bagitau kat dia…lagipun ini projek federal…projek tentera yg ada ciri2 kerahsian..keselamatan…..

  41. akudtgdrpantek says

    kihkihhh…cetek yo tu!…dalaam laie kedalaman pantek ku ini!…tak tercapai kependekan “topi german” binggo dan nase!…artikal ini “boleh jadi” sebagai alat utk mencungkil “maklumat” yg diinginkan oleh shah paskal dllnya itu, kot???…pasal nak tanyo terus malu, kot la gitu yo tak???…kihkihkihhh…wakakaaa dan tak lupo…heheee

  42. akudtgdrpantek says

    kihkihhh,,,jangan percayo semuo cherito tu!!!…itu semuo adalah propaganda puak puak yahudi zionis dan pro mereka yg telah disingkirkan dari komitee 300!…sekian dan tak lupo…heheee

  43. akudtgdrpantek says

    kihkihhh…jangan “bukti” macam jasman, mns dan mahadir bagi kat orang ramai, sudah lah, kan???…barang orang lain tapi ngaku lak dio punyo @ owner @ pewaris!!!…kihkihkihhh dan tak lupo…heheee

  44. akudtgdrpantek says

    kihkihhh…pasal mak cik eli ialah pengerusi di dlm komitee 300, wooo???…wakakaaa dan tak lupo…heheee

  45. says

    Tunggu jgn tak tunggu ye pipah !?..hehe
    sebabnya abg shah kite tu siap beserta bukti..so boleh dipercayai.

    jgn ikut mcm geng ‘hj jasman’..cakap berdegar2..grandmaster ii etc..macam semua tahu..sebenornya dia nak kita semua sentiasa ‘topup’ kat dia..hehe..

    tak gitu pantek? eh tersebut nama pulok..

    ciau

  46. maha says

    aku pernah dengar dulu, singapore takut bayang2 sendiri, singapore sangup hantar panzer dlm bahasa melayu devisen kereta kebal di hutan australia semata-mata nak tahu selok belok perang kebal di hutan sangup keluarkan belanja besar untuk taktik perang hutan,
    sebab ada dua musuh utama malaysia dan indonesia, semua ada hutan singapore tak ada hutan, bagi pendapat aku lebih baik singapore itu belajar perang bandar, dari hutan nanti kalah menang di hutan tapi kalah di bandar buat malu aje singapore…

  47. man69 says

    Salam Bro Shah,
    Semoga dengan limpahan emas di bumi Malaysia ini tidak menjadikan asbab untuk berperang!! Mudahan-mudahan dilindungi oleh Allah. Satu analysis mengapa Libya dan Iraq diserang…www.youtube.com/watch?v=cd0ntsFGkMI

  48. Kunta Kunte says

    Paling senang ke Kedah..kalu nk wat FOB baru buat kat Utara Perak..ikut ciri pertahanan FOB Gong Kedak..

  49. Tanggo Battery says

    Artikel yg menarik dan mencarik gerbang spiritual kihkihkihkih..dongeng Sheikh Muhammad Ahmad Albulb akan diuji sepenuhnya bila tiba masanya…ingat! Itu harta Sheikh Muhammad Ahmad Albab yg punyo…Titttttttttt

  50. nase says

    Jangan Bro Vat,
    Kena pancung dengan tuan admin, nanti isim la pantex kita. Sunyi nanti blog ni bila penglipur-laraannya dah tiada. Pasal cabaran nak naikkan emas tu, cukuplah setakat ini. Sudah dicecah ke lidah setitis air laut, nyatalah ia masin. Tak perlulah nak diuji seteguk pula… Cheersssss….

  51. Fifah says

    sb emas tu bukan milik kerajaan…ia tidak semudah seperti kita pergi ke ATM utk keluarkan duit…ia adalah cerita yg panjang..

  52. Fifah says

    Oooo..ada kaitan dgn iluminati jgk ke….sebenarnye nk kaji tentang dana ni mmg complicated…maklumat yg ingin dicari terlalu sukar utk org biasa2 dapat n kita kena sentiasa update keadaan terkini dlm n luar negara..

  53. Padan Muko says

    Block aje Shah jgn bagi chan.
    Dah sampai masa kita ajar diaorg supaya ada adab sopan.
    Yg komen baik tu lepaskan la.
    Kalau tak kawal takut akan mengeruhkan perhubungan dua negara ni.
    Anyway, TKI masih lagi boleh kerja kat sini sbb org Melayu memang terbukti baik hati.
    Kalau tak caya cuba tanya kedutaan Indonesia, Thailand, Vietnam, Myanmar, Filipin, India, Pakistan, Nepal, Kemboja dan kedutaan2 lain di Kuala Lumpur.
    Kalau tak caya lagi pi tanya bekas TKI yg tak boleh masuk Malaysia lagi.
    Malaysia negaraku berdaulat dan bertuah…..dan banyak emas.

  54. Vat70 says

    block juga yg nama pantex serta proxy2nya…alasan block pantex takut terima cabaran bawa naik emas dlm tanah..gebang jer lebih..dan tak lupo,,hehee

  55. tititcomelote says

    modal kite citer militery nie ape?emas?tang mana ada mas?nape kalau kita nie ada mas hutang kerajaan cecah 53 peratus????nak beli heli serang second punyer pon tak jadi juga????cama mana nasih tiger bekas perancis tu?tak de wang ke kita nie?sementara kes james shoal makin depan mata

  56. tititcomellote says

    laman harian akhbar rusia cakap,…diorang akan suport indon nak lawan australia dan singapura….macam mulai perang besar nie….adakah indon akan jadi aliansi cina rusia indonesia ????untuk hadapi aliansi singapura australia dan sekutu dia?macam ww3 dah mulai memanas………adakah indon nak bantu msia hadapi cina kat james shoal?????

  57. shahpaskal says

    si joss ni memang penyamar. Komen dia yang lain sudah saya blog, berlakon jadi orang Malaysia dan cuba memburuk-burukkan lagi hubungan Malaysia-Indonesia. Menyemarakkan api kebencian.

  58. Fifah says

    pewaris sebenar dana Raja2 Melayu ni 2 org kan??ke 3 org??tp ada benda yg sy tak faham…kenapa Queen Elizebert ni boleh jd pemegang amanah plk utk diserahkan secara rasmi??

  59. Fifah says

    errmm…kemungkinan ada klu mereka meminta agar emas yg nk dibawa pulang tu@yg dipindahkan ke bank lain@yg disimpan ditukar dlm US dollar..mata wang Malaysia akan jatuh sikit..

  60. neuhunn says

    tarik duit??? macam macam boleh tarik daaa…… hanya ikut jalan diredhai oleh Allah S.W.T. atau tidak… pada yang diberi kebolehan tersebut oleh Allat S.W.T. shukur alhamdullillah… pada yang tidak… tunggu sajalah… janji Allah S.W.T. itu benar dan pasti datang

  61. naza says

    cara ke empat… cap duit banyak banyak sampai bekepok duit pokok pisang. baru sapa pun tanak tarek atau tolak…. baru selamat duit tu dari di curi. jepun dah buktikan masa WW2 dulu :)

  62. Striffex says

    Salam….

    Ala ini blog dia. Suka hati dia lar nak tulis aper. Naper ko tersentap? Trick ko nak menyamar sebagai org Malaysia dah kantol? Kalau nak sgt hadap citer pasal military tue haa KASKUS berlambak citer military. Udah meroyan sgt nak tau pasal citer military.

    Aku lagi boring tgk org mcm ko.Naik meluat tgk org indon menyamar jadi org Malaysia.

  63. akudtgdrpantek says

    kihkihhh…Dana Raja Raja MELAYU [untuk "PEWARIS YANG SEBENAR" dan bukannya yang "dilantik" oleh penjajah british, ok???] yang dibawa masuk ke MALAYsia pada tahun 1997???…Pado peristiwa Sukan Komenwel di Stadium Bukit Jalil, MALAYsia???..Malam itu dihadiri oleh Queen Elizebet???…Beliau sendiri mahu menyerahkan “Peti Peti Harta” itu kepado “Ketua” Pewaris yang sebenar, tapi …???…Siapokah pm maso itu yang lagaknya lobeh dari Tuhan yang ESA???…Lalu kembalilah Mak Cik Eli ke istananya tanpa berlakunya proses penyerahan itu tadi secara “rasmi” di sini hingga kini???…cukuplah rasanya semua pertanyaan aku tadi…siapo yg tahu silalah jawab pasal aku tak tahu apo apo???…wakakaaa dan tak lupo…sekian…heheee

    Kepada shah paskal dan sekelian para pentadbir blog ini, sekiranya SEMUA tulisan aku di dalam blog ini SALAH dan melanggar undang undang negara MALAYsia, maka tolonglah jangan disiarkan!!!

  64. phateh leqiu says

    setuju…sedangkan perang pun melibatkan dana, emas dan apa sahaja tuk menggerakkan perang…lihat je…bila negara tu berperang…ia akhirnya akan berhutang….tujuan perang pun salah satunya nak hasil bumi tempat tu

  65. phateh leqiu says

    saya pun tak paham dengan saudara saudara indon ni…nak beli pesawat ke apa ke ..belilah…tak payah nak adu bagai kat malaysia..bukanya malaysia ni nak g jajah atau serang negara kamu…sepatutnta kamu risaukan negara kapir pulau yang kecik tu…kita sama bangsa..satu rumpun…kalau rasa nak provok …baik provok kat negara temasik tu

  66. phateh leqiu says

    adakah bermaksud…jika ada usaha dana raja Melayu hendak dibawa pulang..maka..secara automatisnya…nilai matawang akan turun?@disengajakan turun

  67. kampungku says

    aku suka main game Age Of Empire…
    kena ada gold yg banyak…..
    baru boleh buat macam2 cth Nk setup sepasukan askar ke bangunan ke

    tp tu dlm game la…
    rasanya sama cam dunia nyata yg fana ni kot…

  68. bukasikitjoss says

    kito tak de duit nak beli alatan militery tercanggih,…so wat hibur diri je la…citer duit gaib….citer duit reliti nak buat beli alatan militery tercanggih tak adapon

  69. Orait says

    Bukan indon kalau x menyamar jd melayu malaysia. perasan nak jadi malaysian tp x dapat ic. menyamar jd malaysian kat blog tuan haji je la.

  70. Fifah says

    relax john _connor..kadang2 nak tahu sesuatu cerita tu bukan terus direct je….ada puzzle yang harus dicari dan dicantumkan…sb 1 cerita ada kaitan dgn cerita yg lain..sama2lah kita nantikan..hehe..

  71. Padan Muko says

    Sabar bro,
    Inilah namanya tempoh bertenang sebelum keluarnya artikel yg panas lagi.
    Indon pulak tengah tunggu nak balun kita pasal pembelian dia. Filipin, Vietnam & Thailand pun beli macam2 benda tapi tak pulak diaorang bising kat blog Shah ni.
    Elok jugak Shah tukar topik untuk alih perhatian.
    Kalau tak, sengal betul aku tengok perangai Indon yg tak reti bahasa ni.
    Ntah! ntah! jap lagi diaorg masuk nak tunjuk segala bagai pembelian tu.
    Kalaulah Shah bukak cerita pasal dana raja Melayu yg nak dibawa pulang tahun 1997 tu, mau senyap mamat seberang ni.

  72. bosan says

    shah apo ni asyik cito bondo alam ghaib jo
    bilo la ekau nak cito bondo abang2 askar kito

    den dah muak la dongan cito teori konspirasi ni

  73. Fifah says

    “wang hasil kekaramahan orang”
    menarik…teringat sy pada cerita nenek saya…dia kata masa dulu2 moyang sy ada kebolehan tukarkan air sungai jadi minyak..tp boleh tukar dlm keadaan terdesak je..lepas tu boleh pergi Mekah balik hari n boleh jalan atas air..mula2 dgr cerita tu, terfikir dlm fikiran “apalah yg nenek aku ni merepek”…tp bila dh besar ni baru sedar..sebenarnya benda tu tak mustahil dgn izin Allah..ilmu Allah tu tersgtlah luas..

    mengenai rizab emas Tanah Melayu…sy berpendapat yg rizab emas tu mmg wujud…x pelik ke..Tanah Melayu ni digelar sebagai semenanjung emas tp bila dijajah,penjajah hanya mampu korek bijih timah je..maknenya,emas di Tanah Melayu ni mungkin belum dijumpai atau dh dijumpai tp x boleh bawak keluar oleh penjajah..so,kesimpulannya..Malaysia sememangnye kaya dgn emas..

  74. faisal 9w2wbt says

    ramai orang tk mengerti bila admin postkan hal emas / tarik duit / berlian / dan lain lain yang bukan hal perang.. saya faham situasi ini..
    tapi barang harus diingat… kalian kalian hanya mengerti akan military / perang sahaja.. tp tidak mahu mengkaji kaitan antara satu sama lain…
    ibarat nak tahu hal batang sahaja… dahan, ranting, bunga, pucuk yang disekeliling tidak langsung ingin di kaji dan di kupas akan maksudnya oleh gerangan sang ahlul blog ini.

  75. faisal 9w2wbt says

    inilah bukti menunjukkan bahawa pihak indon mempunyai niat tidak baik dan selalu memulakan provokasi. suka hati kamilah nak beli apa peralatan… kami pun tidak peduli kamu nak beli apa jua alusista. terbukti bukan? siapa yg mulakan dulu pertengkaran didalam blog ini?
    apa kamu ini tidak berpelajaran? tidak sekolah?

  76. pejuangduniarealiti says

    1st time dengar Abg Shah menyebut dana raja Melayu. Jadi dana raja Melayu tu wujud dlm erti kata lainnya.. Patutla dulu 97/98 masa gawat Tun M sgt berani menyombong dgn IMF serta barat walhal ekonomi time tuh dah merudum sgt2. Ada sesuatu disebalik mee rupanya.

  77. zaris says

    Ini blog shah, suka hati dialah dan conteng apa kat blog dia. Kalau tak suka masuk sini, janganlah masuk. Nak lagi best, buatlah blog sendiri dan contenglah suka hati! Aku masuk sini pun sekadar nak baca je walau pun bukan semua benda yang aku setuju dengan shah ni, tapi kerana menghormati tuan rumah, aku tak kata bukan-bukan dan sindir tuan rumah ni!

  78. Totis says

    Thanks Shah for the great writeup, info yang sangat menarik untuk dibaca dan dikupas. Nampaknya aku orang terakhir la ni…haishhh

    Thanks again.

  79. hanzar ss says

    apa ni……….artikel baru keluar dah nak gaduh dng indon.tak syok lah…….asyik saling hentam menghentam……sory abg aji shah paskal ye……

  80. metalkeras says

    Tahun 97???krisis kewangan Asia tu….teringat saya akan ucapan tun m dipersidangan OIC yg mana saranan tun m nak gunakan dinar emas….mungkin ada kaitan dgn artikel bro shah….tapi saya ni orang awam, confirm bro shah xmau citer lebih2….tapi kalo bro shah sudi kongsi lebih, amat sy alu-alukan hehe

  81. nase says

    Setuju dengan pendapat tuan admin,
    Antara indon dengan malaysia berpisah tiada. Tahukah saudaraku di indon bahawa pertelingkahan era tahun 60an dahulu tidak lebih atas kesilapan tertentu yg saya amat fahami. Alhamdulillah baru2 ni sumbangan ikhlas tuan admin kita juga telah berhasil membaiki bumbung tempat berehatnya Raja Ghoib tanah tumpahnya darah saudara. Jadi, buangkanlah jauh-jauh sifat-sifat negatif ini.

  82. shahpaskal says

    Saudara saya dari Indonesia.

    Ini adalah blog peribadi saya, suka hati saya untuk tulis apa sahaja dan ini bukan kali pertama saya buat demikian. Sudah banyak kali saya tulis sesuatu yang diluar topik cuma saya tidak menyatakan sebab-sebab saya berbuat demikian. Blog-blog militari Malaysia yang lain ada menceritakan tentang perkembangan militari kami.

  83. shahpaskal says

    Ada kaitan benar…terutama semasa dana raja Melayu mahu dibawa pulang pada 1997 dahulu. Kisah mengenainya akan saya beritahu dalam artikel akan datang tetapi bukan semua saya boleh ceritakan secara telus kerana banyak perkara tak molek untuk orang awam tahu

  84. shahpaskal says

    Terima Kasih, artikel ini ditulis melalui pengalaman2 sebenar…banyak lagi yang boleh diceritakan tetapi rasanya cukuplah. Buatlah kajian bagaimana pejuang penentang British dulu seperti Haji Abdul Rahman Limbong di Terengganu dikatakan telah membuat banyak duit British secara ghaib sehingga menyebabkan British marah. Saya tidak pasti jika perkara ini benar tetapi kitab yang menceritakan hal ini ada dalam perpustakaan Pusat Islam.

  85. shahpaskal says

    Benar eric tetapi jin yang terlibat dalam mengambil duit dari bilik kebal bank-bank ini bukan toyol. Hasil dari pengalaman saya melihat keanehan dan kebolehan sesetengah makhluk ghaib dan manusia. Semua proses boleh berlaku dalam sekelip mata sahaja. Malah saya tahu cerita bagaimana seorang tokoh penting dalam perbankan negara yang membuat kajian tentang duit tarik mendapat kejutan besar apabila diberikan RM300,000 oleh seseorang yang berkebolehan (dipindah terus dalam bonet kereta). Apabila diperiksa nombor siri pada duit tarik tersebut sama dengan nombor siri yang ada pada wang terbitan Bank Negara.

  86. bukasikitjoss says

    jelly giler ngan action indon…dah terima tank amphibi tercanggih from rusia…54 bijik tu…kita hado????dah belanja tank leopard….sekarang nak beli lagi leopard 2 from spanyol,…beli kapal latih yang megah,…beli submarine killo from rusia…diorang pulak nak ambil destroyer rusia punyer….sukhoi s35bm….tak habis2 indon nak buli kita…….fregat kita pon nak lupuskan senjata….apalah nieeeeee…..kangkung kangkung…kangkung…pentabiran kangkung memang best

  87. thinker says

    Nak dapat ilmu kena sabar. Apatah lagi blog ni rajin kongsi ilmu. Sebab kebangangangan itu datang dari orang yang tak sabar.

  88. eric says

    makhluk halus terutama jin dan toyol ni bergerak melalui angin (udara) sbb tu bilik2 kebal bank (vault),peti2 besi direka berat dan kedap udara,supaya tidak dapat diterbangkan dan dibawa lari melalui alam ghaib serta tidak dimasuki makhluk2 ghaib ni..renung2kan.. :)

  89. metalkeras says

    pendatang afrika pandai buat duit=black money………….

    duit kerta/polimer takde nilai, apakah dgn penurunan nilai matawang ada kaitan dengan simpanan emas kat bumi Malaysia ni????adakah lepas ni akan keluarnya nilai emas yg banyak ni???

    banyak yang aku tertanya-tanya ni……

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>