PESAWAT BUKAN DI DIEGO GARCIA

NOTA PENULIS : INGAT MALAS NAK UPDATE TAPI BERSEMANGAT PULA. SAYA KENA INGATKAN SEKALI LAGI BAHAWA SEMUA INI HANYA FIRASAT ATAU ANDAIAN SAHAJA, ANDA DILARANG MENERIMANYA BULAT-BULAT KERANA MAKLUMAT YANG BENAR HANYA BOLEH DITERIMA DARI PIHAK BERKUASA SAHAJA. LAST UPDATE AKAN DIBUAT PADA 20 MAC.

1. Ramai orang bertanya kepada saya jika kemungkinan pesawat mendarat di lapangan terbang Amerika Syarikat (AS) di kepulauan Diego Garcia, saya bagaimanapun berasa ia terlalu jauh untuk pesawat tersebut sampai.

2. Pulau itu memang boleh menampung pesawat sebenar MH370 kerana landasan pulau tersebut yang sepanjang lebih dari 2 kilometer mampu menampung pendaratan kapal terbang pengebom B-52 milik AS.

3. Satu lagi laporan yang saya dapat adalah, pesawat tersebut telah turun dari 30,000 kaki kepada 4,000 kaki, saya tidak tahu jika pesawat mengalami kerosakan atau memang sengaja dilakukan.

4. Untuk membuat andaian Kapten Zaharie Ahmad Shah terlibat dalam satu konspirasi yang besar, itu bukan tugas saya dan saya fikir tidak patutlah kita buat begitu selagi kotak hitam tidak ditemui.

5. Kapal terbang juga diberitahu terbang dalam keadaan kelajuan laju dan kemudian perlahan, jika pesawat terbang pada paras 4,000 kaki sudah tentu enjin terpaksa menggunakan kuasa yang banyak untuk mengekalkan ketinggian dan kestabilan pada paras tersebut iaitu tinggi di bawah Gunung Tahan yang mempunyai ketinggian 7,175 kaki.

6. Bagaimanapun saya tidak rasa pesawat terbabit terpaksa membuat penerbangan “Terrain Hugging” untuk mengelak dari radar.

7.Jika pesawat berjaya mengelak dari radar, sudah tentu ada satu kuasa lain yang mengetahui kedudukan-kedudukan dan kekuatan radar negara atau titik buta “blind spot” negara-negara seperti Indonesia, Thailand dan Malaysia.

8.Jika ketiga-tiga negara ini masih juga gagal mengesan sebuah pesawat yang terbang rendah, nyatalah “Secondary surveillance radar” milik negara-negara tersebut tidak diletakkan dalam lokasi yang sesuai kerana “Secondary radar” ini biasanya berjarak pendek.

9.Seseorang yang mempunyai maklumat ketenteraan dan kekuatan radar-radar ini sudah tentu boleh mengawal pesawat terbabit, ini tidak memerlukan konspirasi yang besar seperti penggunaan jammer dari kapal terbang “Awacs”.

10.Selepas mengambil kira keupayaan minyak pesawat MH370 itu, saya andaikan pesawat tersebut tidak akan pergi sejauh Kazastan, India, Diego Garcia dan sebagainya.

11.Paling kuat pesawat akan kehabisan minyak sekitar perbatasan Malaysia atau Thailand dan terhempas di sekitar kawasan berkenaan.

12.Ini bertepatan dengan perenggan 64 artikel saya sebelum ini.

Comments

  1. MURT4D.Z4 says

    MH370: ANAK KAPAL PESAWAT MH370 AKAN DIBEBASKAN SEBELUM RAMADHAN? | Sinar harapan. Ini ada berita terbaru dan amat memeranjatkan kita tentang pesawat MH370.

    Baru tadi penyiasat melaporkan bahawa terdapat kemungkinan besar kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 akan dibebaskan sebelum kedatangan Ramadhan ini jika negara x berjaya memujuk negara China dlm beberapa isu yang menyentuh negara Amerika dan dunia.

    Setakat laporan ini ditulis terdapat media-media alternatif luar negara sudah mula memaparkan keadaan sebenar kesemua penumpang yg berada di dlm pesawat MH370 yg dikatakan masih hidup.

    Malah terdapat satu laporan jelas yg sumbernya dirahsiakan oleh penyiasat bahawa terdapat satu laporan komunikasi antara Kapten Zaharie dgn wakil negara ???? bagi mengesahkan mereka masih hidup sebelum sebarang perjanjian ” sulit ” dipersetujui. Sambungan cerita MH370 ini anda semua boleh baca di bawah wall ini.

    Penuh Misteri, hanya dia saja yg tahu……….. Oleh kerana penumpang yg teramai adalah dari negara China, negara China mungkin akan akur dan tunduk dengan kehendak Amerika malahan telah dilaporkan sekarang ini kedudukan ekonomi China adalah terkuat dan berada diranking number satu di dunia.

    Terdapat laporan yg banyak telah berlaku sekarang ini di negara China oleh waris-waris penumpang MH370 agar berita yang mengatakan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 masih hidup yg mana mereka mendesak agar kerajaan mereka (CHINA) tunduk dan akur dgr syarat yg dibuat oleh Amerika susulan maklumat bocor di alam maya tentang telah berlaku ” Hijacked ” ke atas pesawat MH370 pada pagi kejadian agar keluarga mereka selamat.

    Maklmuat tambahan yg tercicir ialah pada waktu pesawat MH370 hilang dari radar, Amerika laknatullah telah menghantar pesawat AWAC untuk memintas pesawat MH370 dan menerbangkannya dgn alat kawalan jauh ke Maldivies utk mengisi minyak dan seterusnya selamat mendarat di Diego Garcia sebuah pangkalan ketenteraan Amerika lakknatullah !!!!

    Okey ini ada maklumat terbaru yg diperolehi dari penyiasat iaitu sebelum pesawat MH370 diterbangkan ke Beijing, kapten Zaharie telah membuat panggilan tel. menggunakan hp peribadinya kepada seseorang yg tidak dinamakan siapa dia. Dia dlm kandungan perbualan tersebut beliau ada mengatakan ada menerima maklumat yg pesawat MH370 akan ” dihijacked ” dan menyuruh org itu agar menjaga alat simulator peribadinya di rumah kerana simulator itu satu-satunya alat yg dia reka sendiri bagi mengesan pesawat yg diterbangkan berada di mana jika benar pesawat akan dihijacked….

    Utk makluman landasan Diego Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika Laknatullah berada di dlm kategori landasan simulator yg berada di rumah Kapten Zaharie. Tapi syg 1000 kali sayang kita mendapat maklumat kononnya Kapten Zaharie telah mendelete beberapa log di simulator tersebut bagi memadakan rekod sebelumnya padahal agen CIA telah menghapuskan log tersebut. Itu yg dapat disimpulkan oleh beberapa penyiasat. Harap Maklum… !!!!

    Ni berita baru diterima, laporan lengkap data satelit MH370 daripada firma United Kingdom inmarsat telah diterima tetapi tidak boleh didedahkan kerana gara-gara berita penummpang MH370 akan dibebaskan. Sekali lagi mereka gagal menipu kerana perancangan Allah itu lagi tepat … sama-sama kita teruskan berdoa agar perancangan mereka gagal dan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 berada di dlm keadaan selamat dan segera dibebaskan… Penyiasat menjangkakan satu persatu maklumat akan terbocor dgn sendirinya susulan pendedahan dari egen risikan yg mungkin berpaling tadah atau hatinya digerakkan oleh Allah s.w.t utk berkata perkara yg benar… Susulan pendedahan percakapan Kapten Zaharie dgn wakil negara ??? satu lagi tamparan hebat dan mungkin selepas ini kita akan melihat sejauh mana perjalanan MH370 ini boleh ditutup oleh media-media…. wait and see…..

  2. laskar kanan Azha says

    Ketua polis terengganu dengar letupan kuat di udara mununjukkan ada aktiviti jet pejuang yg memecut laju hingga menghasilkan sonic boom,! Pesawat pejuang yg memastikan mh370 benar2 dalam kawalan sebelum memecut keluar dari ruang udara kita sebelum dikesan

  3. penyokong teori konspirasi says

    Pesawat MH370 tu mungkin dah singgah di Maldives. Kalau betul, boleh isi minyak dan extend sampai Diego Garcia. Bila sampai DG, semua penumpang dibawa turun dan dikurung. Kargo misteri tu dikeluarkan, dan penumpang ‘berharga’ diculik. (kalau selama ni US blh cilok ramai engineer Jerman, Rusia, Pakistan, Iran blabla, kenapa sekarang US tak boleh culik engineer China? Kemungkinan besar diorang kena torture sekarang ni).

    Jelas sangat warga ‘Iran’ tu sebenarnya ejen CIA. Pasport curi tu memang pasport yg sengaja dipalsukan. Mungkin itu sebenarnya warga Lubnan atau Israel yg rupanya memang iras Parsi. Si dajal ni memang dah selamat di Diego Garcia.

    Penumpang ‘sampah’ (tak diperlukan) disuruh masuk balik pesawat (mungkin betul mimpi ustaz FB tu, penumpang dicucuk), dan pesawat tu dikawal menghala ke Antartika. Dikawal ke kawasan laut yg memang tak stabil (ombak besar sepanjang masa), dan dijunamkan di situ. Berat nak cakap, tapi mungkin mereka semua dah mati.

    Bangkai MH370 skrg ni memang dah tak diketahui di mana. US tu pun mungkin dah tak tahu sebab dah dibawa arus dari sasaran junamannya tu. Itu sebab US pun mcm blur, dan buat-buat tak bersalah.

  4. lalok says

    8.Jika ketiga-tiga negara ini masih juga gagal mengesan sebuah pesawat yang terbang rendah, nyatalah “Secondary surveillance radar” milik negara-negara tersebut tidak diletakkan dalam lokasi yang sesuai kerana “Secondary radar” ini biasanya berjarak pendek.

    Secondary radar bukan berfungsi sbg radar utk mengesan kapalterbang yg terbang rendah. Itu tugas primary radar milik tentera. Secondary radar hanya dpt melihat pesawat yg transmit signal dari transponder pesawat itu. Kalau transponder ditutup maka hilanglah pesawat dari radar secondary tu. Dan radar secondary ni mostly milik awam atau dca. Tugasnya utk memudahkan atc controller mengurus pesawat2 yg berlepas dan mahu mendarat dan juga utk mengatur separation pesawat2 awam di udara.

  5. says

    yg mgemparkn teknologi mrk mampu brkumnikasi dgn engine pesawat..brmakna smpai utk kawaln, agaks ketinggaln org kita nk phm..mcm remote control smpai monitor pelikn tp radar xsampai plaks,buat kawak lh mrk nie.,nk menipu tp xcukup perfection

    • near says

      israel mmg biasa bab2 cilok pesawat …sejak 90-an lagi..dah ada 5-6 kes melibatkan pesawat hilang/terhempas/diletupkan

      masa 9-11 pun, 3 pesawat dirampas..2 langgar wtc…satu hilang misteri..(yg kononnya terhempas kat pentagon, padahal takde)

      haritu ada pesawat mas kt israel, detailing sekali tgk mmg sama ngn mh370 (kecuali no siri dan perincian ekor) kononnya utk dissamble, tp masih elok lg smp bulan lps..apa cerita tu?

      lps tu ada pulak kes jet belanda pintas pesawat kargo (777) tak dikenali yg menuju ke nuclear summit (yg tak dihadiri israel)…pesawat tu berlepas dari miami, amerika…kes pesawat misteri yg terbang tanpa transponder ni bukannya selalu berlaku..

      kes philip wood..

      banyak lagi point2 lain2..

      dah jelas sgt siapa dalangnya ni..

      ini penting ni..
      rasanya tak perlu lah bawak citer emas kena tarik ke..pandangan kasyaf wali2 ke…bukannya kita tanak percaya, tapi Rasulullah dulu mcm tak pernah guna kelebihan/mukjizat baginda untuk mengadili kes2 jenayah mcm ni..penghakiman semuanya melalui siasatan, soal-jawab, saksi, pengakuan, bukti..-guna kaedah empirik, bukan kaedah ghaib.
      kaedah2 kasyaf/ghaib ni mmg saya percaya tak mustahil..tp tempatnya bukan utk kes2 mcm ni…

      kaabah tu bersegi, bukannya bulat/kubah.

      wallahualam

  6. says

    kaji keupayaan pesawat..jika level ketinggian atau rendah xkesesuaian warning emergency akn muncul remainder poilet dn air traffic controller dh bleh tahu status pesawat..lencongn mendadak sudah cukup buat pesawat scara mghntr emergency kpd menara kawal menunjukn poilet buat keputusn diluar batasan jadi kenape smua ini tidak trjadi sdgkn poilet sdg bg klu manual dgn tindakn menaik scara mndadak 35k dn 42k srta lakukn lencongn, sudah jelas poilet adalh waras, yg tak waras kenapa satelite tidak menjejaki or monitor trperinci mgenai pesawat ini..atau di sengajakn agar ianya di abaikn ini smua kemungkinan, last dpt tahu kt laut hindi, nape lambat inamasat bg maklumat pikirkn lh sape yg tak telus?

  7. says

    lg tiada sorg pn pakar dpt kemudikan pesawat tnpa guide air traffic, harus sedar prkara ini waktu gelap awal pg…walau manual skali pun pemanduan msti ada kawalan melalui radio utk guide pemanduan…kaji maksud sy, jwpnnya tiada sorg pn di zmn skrg nk bw pesawat tnpa juru pandu, jika smua komunikasi di padam…bg sy jwpnnya bunuh diri, klu brpatah balik menunjukn intergriti poilet adalah waras..dn dia strungle utk slmtkn sgala isi pesawat…PHM Dahulu Maksud Fitnah AkhirZaman sluruh alam tidak trlepas dr fitnah YG PALING BESAR FITNAH DAJAL…satu dunia jd binggung dgn brita ini atau fitnah ini…kalian tentukan

  8. says

    Assalamualaikum saudara..ada beberapa prkara dr logik akal kehilangn MH370 yg saudara perlu phm, pesawat terbabit amat sensitif jika ianya trkeluar sdikit dr air traffic sudah memadai utk memancar isyarat emergency dn jika level ketinggian melampaui atau trkurang stdah memadai pihak menara kawalan dh mgetahui salahlaku poilet..jika pesawat sengget ambl corner yg melampaui kecemasan akn msuk scara auto mmbri warning kpd poilet dn menara kawalan radar…tp lihat blik knape tindak tanduk pesawat naik ketinggian dn melencong yg melampau sdg di sampaikn melalui tindakn poilet agar pihak kawalan phm msg emergency scara tingkahlaku dpt diramal…poilet cuba meninggalkn klu, adakh saudara nk pndang ringan hal ini? saudara siapa yg cipta pesawat ini..mrk yg lebh tahu bgmana dn dimana kelemahannya…satelite sape pnya jika mrk yg off ketika itu saudara tahu kah? ini smua kemungkinan yg prlu di titik beratkn…sy akui dlm pesawat ada khazanah tp bkn emas, kemampuan dn impaknya sama shj dgn memiliki emas, sy hnya bg klu agar saudara kena phm..truskn usaha saudara wslm

  9. JoeLabu says

    Alhamdulillah…Sukur akhirnya blog nie bangun dari tidur yang panjang aku ingat masih bermimpi lagi…xixixixi :)

  10. lolipop says

    pesawat nie macam nak tunjuk lemahnya cost operation tudm….tudm tak mampu beli pesawat…so nak lease saja….mungkin minyak kapal terbang nie kena jual oleh pilot kot????atau kapal terbang nie kena jual kerena gomen tak bayar gaji pilot kot

  11. nan says

    Seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang dari menunaikan Umrah di tanah suci Mekah mendakwa yang dia telah melihat bangkai sebuah pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman ketika pesawat yang dinaikinya melintasi kawasan berkenaan pada pagi 8 Mac lalu.

    Wanita berkenaan Raja Dalelah Raja Latife, 53, berkata ketika dia menyaksikan objek besar yang sebahagian daripada badan yang didakwa sebagai pesawat itu tenggelam dan sebahagian lagi timbul, dia telah memaklumkan kepada ramai pihak di dalam penerbangan berkenaan tetapi telah dipandang ringan.

    Dalelah berkata dia menaiki pesawat Penerbangan Saudi SV2058 yang berlepas dari Jeddah pada jam 3.30 pagi waktu Arab Saudi (8.30 pagi waktu Malaysia) dan ketika pesawat itu melintasi bandar Chennai di India dan memasuki ruang udara Laut Andaman, dia melihat menerusi tingkap pesawatnya satu objek besar menyerupai pesawat terdampar di atas laut.

    “Saya nampak macam kapalterbang.Sepanjang perjalanan pulang saya sentiasa melihat ke luar kerana saya tidak dapat tidur langsung dan ketika lawatan saya ke Beijing dua tahun lalu juga dia tidak dapat tidur di dalam pesawat dan sentiasa berjaga,” kata ibu kepada 10 orang anak ini.

    Raja Dalelah, yang berasal dari Kota Tinggi, Johor menambah, sewaktu dia terlihat objek besar berwarna perak yang seakan-akan sebuah pesawat di atas lautan itu, skrin tv di hadapannya menunjukkan yang mereka sedang melintasi Laut Andaman.

    “Sebelum itu saya nampak beberapa buah kapal dan kemudian pulau-pulau kecil dan selepas itulah saya ternampak objek berwarna perak di atas air. Saya mengejutkan rakan saya di sebelah untuk melihat apa yang saya saksikan tetapi malangnya mereka mentertawakan saya,” ujarnya lagi.

    Raja Dalelah, bagaimanapun yakin apa yang disaksikannya itu adalah bangkai sebuah pesawat yang besar. “Buat apa saya nak bercakap bohong saya baru sahaja balik dari umrah,” katanya lagi.

    Hanya pada 14 Mac lalu dia telah membuat laporan polis akan apa yang didakwa telah disaksikannya itu dengan harapan akan ada pihak yang mengambil apa yang dikatakannya itu secara serius.

    Malah Raja Dalelah masih boleh menjelaskan apa yang disaksikannya itu secara terperinci.

    Katanya, pesawat yang dilihatnya itu separuh terapung dan sebahagian besar lagi badan pesawat itu berada di dalam air dengan keadaannya yang senget sebelah.

    “Saya melihat jam pada waktu itu menunjukkan pukul 9.30 pagi (2.30 petang waktu Malaysia),” kata beliau.

    Raja Dalelah berkata, bila tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 4 petang dia telah menceritakan apa yang disaksikannya itu kepada anaknya.

    “Pada waktu itulah mereka memberitahu saya yang pesawat MAS MH370 hilang dan sedang dicari.Menantu saya seorang pegawai polis yakin yang saya telah menyaksikan sebuah pesawat yang terhempas dan meminta saya supaya membuat laporan polis,” katanya sambil menambah

    “anak-anak saya yang lain khuatir yang saya mungkin akan ditahan kerana membuat laporan palsu kerana pada awalnya semua orang berkata yang pesawat itu kali terakhir dilihat di Laut China Selatan.”

    Tetapi katanya, sekarang sesiapa yang mendengar ceritanya sudah mula percaya selepas pesawat itu disahkan telah berpatah balik dan hilang di sebelah barat dan bukannya Laut China Selatan.

    Bagaimanapun seorang juruterbang berkata, dalam penerbangan jarak jauh seperti dari Jeddah dan Kuala Lumpur, paras ketinggian sesebuah pesawat adalah pada 35,000 kaki.

    “Ini bermakna kedudukan pesawat dari permukaan bumi adalah pada jarak lebih kurang tujuh batu. Pada jarak sejauh ini tidak ada siapa pun dapat melihat dengan jelas apa-apa objek di permukaan bumi atau pun di atas air,” kata juruterbang itu yang enggan namanya disiarkan ~ mStar

    ___________________________________________________________

    Tak tahulah bagaimana Makcik tu boleh nampak.. mungkin beliau dikurniakan Allah kebolehan yang kita semua tidak ada atau memang Allah SWT hendak tunjukkan kepada dia sahaja..

    Sebabnya sebagaimana yang dinyatakan oleh juruterbang yang enggan namanya disiarkan itu.. apa yang kita akan nampak dari ketinggian 35,000 kaki itu adalah seperti gambar di bawah..

    • Teori Konspirasi says

      Saya sokong saksi dari si makcik ini. Tapi macam biasalah, pegawai tinggi kerajaan dgn sifat ignorance mereka bakal berkata “no concrete evidence”. .

      Saya dapat info, sebelum MH370 berlepas, Capt Zaharie terima call dari CIA bhw terdapat 2 warga Iran yg menggunakan passport palsu merupakan pakar dlm bidang rampasan kapalterbang. berada dlm pesawat. Capt Zaharie tanya ejen CIA, apa yg perlu saya buat. CIA cakap pergi ke Dieogo Garcia.

      Pernahkan saudara-saudari ingat beberapa tahun dahulu, sebuah drone US pernah terjatuh di Iran. Berkemungkinan Iran telah meniru teknologi drone tersebut.

      Jadi tidak mustahil, segala radar dan komunikasi pesawat sudah dinyah dayakan oleh system canggih dari Iran.

      Berkemungkinan ketika MH370 terbang ke Diego Garcia, ejen Iran sempat menghidupkan bom dlm pesawat..

      Sekiranya anda lihat Surah 3:70 , atau Ali Imran ayat 70, ALLAH SWT Firman (lebih kurang maksudnya) : Wahai ahli kitab, mengapa kamu ingkar sedangkan kamu mengetahui. .

      Ada kemungkinan yahudi Israel dlm organisasi illuminati sedang mengkucar-kacirkan negara kita. Yahudi menggunakan Syiah dan Iran sebagai askar yg memerangi kita. .. WALLAHUALAM…….

  12. Haliza Halim says

    Pada pendapat saya, ada hikmah disebalik kejadian ini, malaysia harus lebih peka dengan sistem pertahanan yang canggih, pemimpin kita harus merancang, mencari, membeli teknologi canggih berkeupayaan maritim seperti singapore atau australua.

  13. naza says

    sekurang kurangnya, kita berjaya membentok satu international force untuk mencari pesawat kita yang hilang. mana tahu ini adalah jalan perintis kearah keamanan sejagat

  14. says

    aku juga sependapat dengan shahpaskal..kapal terbang telah terhempas.. berada di dalam jurang lautan dalam.. cuma lokasinya aku suka melihat condong berdekatan pulau paracel dan spratly.. masih ditahan oleh “mereka”..aku juga anggap mereka akan tahan sehari mereka sahaja..bab bila nak timbul serah pada Allah… InsyaAllah pada hari raya setiap minggu ramai yang meminta pada Allah.. InsyaAllah pada hari perayaan Yang Maha Pencipta pasti akan memberi apa yang diminta..mudah2an masa meminta itu terkena tepat pada titik kecik itu… di Nusantara ni ramai yang dekat denganNya walau mungkin fizikalnya macam cikai atau biasa2 tak sewarak manapun.. Wallahualam..

  15. m8 says

    Akhirnya semua orang kena tipu sampai India, Pakistan, Afghanistan punya radar pun kena tipu,

    http://keithledgerwood.tumblr.com/

    Abdul Wahub : Tuan Sadiq Segaraga jangan pandang saya takde mata. Saya lebih kaya dari Abdul Wahab dan lebih kaya dari Abdul Wahib. (passing a folder to Sadiq Segaraga)

    Sadiq Segaraga : Harta-harta Ismet Ulam Raja di luar negara! (Browsing folder) Pakistan! Afghanistan!
    Turkistan!Popostan! Gohead Gostan! Kat mana negeri Gohead Gostan?

    Abdul Wahub : Dekat-dekat dengan negeri Setan!

    Sidiq Segaraga : Dekat Negeri Setan pun Ismet ada harta?

  16. jejantan says

    So ada lagi x spekulasi lain yang hendak dikongsi dan dispeculatekan. x sabar nak dengar nih..
    Adakah ini salah satu kejadian besar yang dijangka berlaku kat Malaysia tahun ini dan depan. Nampak seperti opposite direction. Ingat akan terjadinya kebangkitan Raja-raja Melayu dan Islam tapi nampak kemusnahan bangsa Melayu sendiri. China pun dah bengang dgn Malaysia..huhu. Kemampuan kerajaan dan pertahanan telah dipandang buruk secara globalnya..Musykil2

  17. says

    Baik..bab kata Izwan pemberita TV3 .. ” saya kunci jawapan Kapten “..begitu jugeler teman kunci jawapan mike..hehe

    nanti dah selesai kita ungkit balik

  18. says

    MH370 & BOMOH : TUAN GURU DATO’ DR HARUN DIN MULA BERBICARA

    Dalam mengikuti perkembangan MH370 di dalam kuliah beliau, Dr. Haron Din menasihati…

    Ini antara Intipati Kuliah yang disampaikan oleh beliau selepas solat Maghrib di sebuah masjid:

    1. Kembali kepada cara hidup islam. Sistem Islam, kembali kepada Allah. Insaflah yang kita sedang diuji Allah.

    2. Air di empangan makin kurang. 3/4 Malaysia berjerebu dan terbaru MH370. Berpuluh-puluh kapal dan aircrafts cari pun tak jumpa. Allah nak ajar manusia bahawa ilmu kita ni sangat sedikit berbanding ilmu Allah.

    3. Kalau diambil seluruh lautan dan seluruh pokok dan tumbuhan hingga habis untuk dijadikan tinta, masih tak mampu nak menulis kalimah Allah. Apatah lagi ilmuNya

    4. Beliau (Dr. Haron Din) bacakan ayat quran ..jangan makan dan minum yang haram…maka kalau kita langgar ..mengundang kemurkaan Allah lalu Allah akan turun bala.

    5. Apa yang berlaku pada MH370 jadikan Malaysia tumpuan seluruh dunia. Allah malukan kita dengan peristiwa tikar terbang sehingga Arab Saudi kata kita biarkan syirik berleluasa. Memang itu yang berlaku sebenarnya… Allah hina negara kita dengan peristiwa macam ni.

    6. Majoriti manusia tak melihat peristiwa yang berlaku dengan mata hati bukan mata kasar. Mata hati kita buta kerana banyak maksiat dan syirik. Allah ingatkan kita..kembali padaNya..pohon maaf..insaf.

    7. Bila dah 3 ke 4 hari tak jumpa baru nak ingat Allah.. Baru nak solat hajat. Bagi yang terang mata hati..terus baca innalillahi wainna ilaihirojiuun sewaktu awal-awal peristiwa berlaku.

    8. Beliau (Dr. Haron Din) mengeluarkan pendapat ikut pengalaman, beliau melihat Saudi Airline dan Brunei amat menekankan kepada juruterbang mereka bacaan doa (bagi yang muslim) sebelum melakukan penerbangan.

    9. Kenapa kita tak berserah pada Allah dalam setiap permulaan perjalanan? Di malaysia ni..banyak sangat orang Islam percaya perkara khurafat..bomoh dah jadi kelaziman hinggakan orang buat tikar terbang di KLIA pun tiada orang Islam yang menghalang… Hingga 1 dunia tengok kebodohan dan kesyirikan yang berlaku di negara kita… Lihat dengan mata hati…itu penghinaan Allah pada kita.

  19. ali says

    saje nak buat tambahan teori..
    pilot saje jer cross semenanjung utk tudm p kejar
    tp tudm xkejar pn
    mustahil pilot xtau tudm kuantan n tudm butterwoth
    dia saje tinggalkan simulator utk dikaji landasan yg yg dia akn pergi

  20. says

    ikut kata ulama besar(takmau sebut nama) lebih kurang seperti bro shah kata..

    kapal terbang tu dah tenggelam di lautan..betul atau tak, kita sama2 tunggu la,,,,

    ,apa pon kita sebagai manusia ni kena buka mata..pelbagai perkara telah berlaku di negara kita akhir2 ni..cuaca panas, air takde,jerebu, hujan dah lama tak turun(kata pakar macam2 teori la keluar), kapal terbang hilang….dalam masa yg sama kita juga biarkan program maksiat berleluasa di bumi ni..kalau takde orang mati, kita pon taktau bahawa program maksiat tu ada..kita terlupa bahawa inilah ujian dari Allah..

    ini la akibatnya tidak mengikut peraturan yang Allah tetapkan dan cuba melawan suruhan tuhan..kalau aku cakap macam ni kang ada kata cuba nak politik….senget punya pemikiran…..bukalah mata, hidupkan hati

  21. says

    Petikan akbar Kosmo harini 18 mac 2014..malu beb..terdedah sudah kelemahan pertahanan Malaysia..

    Pakar persoal pertahanan udara Malaysia

    LONDON – Kehilangan pesawat milik Penerbangan Malaysia (MAS) sejak 8 Mac lalu menimbulkan persoalan berhubung kemampuan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dalam menangani ancaman dari udara.

    Siaran berita Perbadanan Penyiaran British (BBC) melaporkan, maklumat terbaru bukan sahaja menimbulkan misteri berhubung kehilangan pesawat MH370 tetapi persoalan mengapa TUDM tidak bertindak selepas menyedari kapal terbang tersebut berpatah balik.

    Pihak berkuasa Malaysia mendedahkan, radar tentera mengesan sebuah pesawat tidak dikenali yang kemudian disahkan pesawat MH370 berpatah balik dan melintasi semenanjung negara itu.

    Bagaimanapun, tiada sebarang tindakan diambil oleh tentera udara negara itu.

    “Di mana tentera udara ketika semua ini berlaku?” kata bekas juruterbang Tentera Udara Britain dan penganalisis aeroangkasa, Andrew Brookes.

    “Sejak serangan pengganas terhadap Amerika Syarikat (AS) pada 11 September 2001 semua pertahanan udara di seluruh dunia sentiasa berjaga-jaga dengan kejadian rampasan pesawat yang digunakan sebagai senjata untuk menyerang sasaran tertentu.

    “Di Malaysia terdapat bangunan penting seperti Menara Berkembar Petronas yang mungkin menjadi sasaran kumpulan pelampau,” tambahnya.

    Ujar Brookes, ketika pesawat MH370 dikesan berpatah balik semasa dalam penerbangan dan mengubah ketinggian secara mendadak ia sepatutnya mencetuskan amaran kepada pihak tentera yang mengendalikan radar.

    Akhbar The Telegraph melaporkan seorang pakar berkata, kebanyakan negara yang mempunyai pertahanan udara yang canggih akan mengesan pesawat musuh pada jarak beratus-ratus kilometer dan menghantar pesawat untuk memintasnya.

    TUDM mempunyai beberapa jet pejuang canggih seperti Sukhoi S30, MiG-29N dan F18 serta sering mengadakan latihan bersama tentera udara dari negara lain seperti Britain, Australia, New Zealand dan Singapura.

    Di negara di Amerika Utara dan Eropah terdapat kerjasama rapat antara pihak tentera udara dan menara kawalan trafik.

    Sekiranya radar tentera mengesan satu objek tidak dikenali atau mencurigakan, prosedur normal adalah berhubung dengan menara kawalan untuk pengesahan pesawat.

    Jika pesawat itu tidak dikenali pihak tentera akan membuat hubungan radio dan sekiranya gagal jet pejuang dengan segera akan dihantar bagi memintas kapal terbang tersebut.- Agensi

    • sarep says

      aku sbg org malaysia malu ngan tudm yg slama ni aku banggakan…..nama su30mkm x pnah lupa tiap hari tersemat di dada..what the………………………………………………………………. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • binggo says

      canggih mcm mana pung klu org tak soh dia pi ligan.dia duk tangtu lah jugak..La ni semua oto….masuk/keluar…speed, data incoming objek semua dh ada dlm radar…tinggai lagi hat pesyen pesawat komesial kuar/masuk u turn mungkin takdak dlm program..jadi dikira bkn ancaman…lps ni depa upgrade lah tu….buat u turn kali ni siap..sat saja mai la tebuan,kelwar .ular tedung ..boleh mcm tu?

  22. har says

    salah satu persoalan yg masih tidak mahu dijawab. dah ada akhbar luar negara mengatakan tentera malaysia tidur sewaktu ditugaskan melihat radar.

    melainkan mmg dah kesan kendian atm dah ambil langkah memaksa mh370 mendarat dimana2.

  23. sree says


    koridor 1 kena dapatkan bantuan perkongsian data radar dan satelit militer dan awam thailand, myanmar, india, nepal, pakistan, iran, china, etc…

    koridor 2 kena dapatkan bantuan perkongsian data radar dan satelit militer dan awam indonesia, australia, usa, india, sri lanka, etc…

    antara persoalannya apakah negara-negara drp “pelbagai blok” ini sudi-rela untuk berkongsi data-data yg harus boleh mendedahkan rahsia-rahsia kedudukan radar-radar dlm sistem pertahanan negara mereka kpd pihak-pihak “berkepentingan” sejak awalnya… ini turut menjawab kenapa si-bunga-raya menjadi pilihan oleh kumbang bertanduk utk sebahagian agenda pembenihan awan gelap ww3 mereka…

    harus panduan dan bimbingan drp mursyid yg “hampir” dgn YME amat diperlukan si-bunga ketika menjalani fasa 2 ini dan seterusnya pada menyah-aktifkan babi, anjing, serigala, helang, keldai, monyet, beruang, kumbang, etc drp terus mengerumuni si-bunga… dan kelihatannya penglibatan pihak paranormal dan ‘bomoh’ telahpun diperlecehkan…

    tq

  24. Jin Melaka says

    Sudah lebih dari seminggu sejak pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang kontak pada Sabtu (8/3/2014) lalu. Pencarian pun terus dilakukan, namun sampai dengan saat ini belum ada titik terang dimana keberadaan pesawat yang mengangkut 239 penumpang dan awak pesawat itu.

    Pasangan suami istri Fajar Sahri (58) dan Winarti (52) turut mengikuti perkembangan proses pencarian pesawat yang juga berpenumpang warga negara Indonesia tersebut. Keduanya, yang mengaku diberi anugerah mampu berkomunikasi dengan alam gaib, merasa prihatin dengan musibah tersebut dan bermaksud membantu dengan cara yang mereka bisa.

    “Ya kita hanya memberikan informasi, sebagai sesama harus saling membantu. Kami tidak mengharapkan apa-apa,” ujar Fajar saat ditemui Tribun di kediamannya di Jalan Batara Nomor 93, Kampung Parikolot, Ciluar, Bogor, Minggu (16/3/2014).

    Menurut Fajar informasi yang mereka peroleh menyebutkan pesawat berada di titik berikut (LU 7 derajat 47’47.90″ Bujur Timur 105 derajat 13’39.59″ Elev -30m. Ketinggian mata 5 m. Atau berada di sekitar selatan ibukota Vietnam, Ho Chi Minh.

    Keduanya kemudian menuturkan bagaimana proses mereka mendapatkan informasi terkait keberadaan pesawat sampai dengan titik koordinatnya. Menurut Fajar, sang istri mengetahui lokasi pesawat setelah melakukan komunikasi dengan awak pesawat naas tersebut.

    Winarti ia sebut memang memiliki kemampuan khusus untuk berkomunikasi dengan hal-hal gaib dan sudah beberapa kali terjadi dan terbukti.

    Fajar menuturkan, pada hari Kamis (13/3/2014) siang, usai melaksanakan salat Zuhur, Winarti memohon doa agar bisa diberi petunjuk mengenai keberadaan lokasi pesawat Malaysia Airlines MH370.

    Tiba-tiba muncul sosok seorang pria dengan pakaian layaknya seorang kru pesawat datang dan berkomunikasi dengan Winarti.

    “Mungkin copilot atau siapa, yang jelas pakai seragam,” tuturnya.

    Pria itu kemudian menuturkan kepada Winarti bagaimana pesawat tersebut tiba-tiba mati seluruh perangkatnya ketika melintas di Laut China Selatan, tepatnya sebelah selatan Vietnam.

    Pesawat yang tiba-tiba kehilangan power secara total itu kemudian jatuh dan tenggelam ke dasar laut, lengkap dengan para penumpang dan awak kapal di dalamnya. Jeritan teriakan takbir pun terdengar saat pesawat mula jatuh ke laut.

    “Pesawatnya utuh, enggak meledak, enggak ada serpihan apa-apa. Penumpang masih duduk di kursi masing-masing dengan sabuk pengaman terpasang,” ujar Winarti yang mengaku sempat diberi penglihatan kondisi pesawat di dasar laut.

    Winarti menuturkan semua penumpang sudah dalam keadaan meninggal dunia di kursi masing-masing, dengan sabuk pengaman masih terpasang. Ia mengaku saat diberi penglihatan itu tak sanggup menahan air matanya yang tumpah melihat pemandangan memilukan tersebut, apalagi Winarti sempat melihat dua orang anak kecil di antara penumpang yang tewas.

    Terlebih si pria berpakaian awak kapal itu kemudian sempat menitipkan pesan kepadanya untuk disampaikan kepada anak perempuannya yang masih kecil.

    “Dia bilang salam buat anakku sambil tersenyum. Anaknya itu rambutnya keriting-keriting, anak perempuan sekitar umur 7-9 tahun,” imbuhnya.

    Menurut Winarti, pada saat berkomunikasi yang pertama itu, ia tidak sempat mendapatkan lokasi jatuhnya pesawat. Titik koordinat lokasi baru ia dapatkan pada Jumat dinihari, ketika ia kembali melakukan komunikasi dengan awak kapal Malaysia Airlines itu setelah melakukan salat Tahajud.

    Winarti menuturkan, komunikasi yang kedua ia lakukan bukan dengan orang yang sama saat melakukan komunikasi pertama. Pada saat komunikasi kedua itu, lelaki berbeda yang kemudian ia tahu adalah pilot pesawat Zahari Ahmad Shah.

    Dari Zahari inilah kemudian Winarti dan Fajar memperoleh koordinat yang mereka duga adalah lokasi jatuhnya pesawat naas tersebut. Ia juga menuturkan bagaimana pesawat yang awalnya mengarah ke utara sempat berbelok ke arah barat sebelum kemudian berputar ke arah timur dan terjatuh.

    “Makanya badan pesawat itu menghadap timur,” ujar Fajar.

    Arah pesawat yang goyang dan kemudian terjatuh, menurut Fajar kemungkinan diakibatkan arus magnet yang kuat di dasar laut di sekitar lokasi jatuhnya pesawat. Pesawat itu kemudian tiba-tiba mati total dan jatuh tenggelam ke dalam laut.

    Zahari juga mengatakan kepada Winarti bahwa dunia itu penuh keajaiban, entah apa maksudya Winarti sendiri tidak tahu.

    “Ya mungkin maksudnya, apa yang enggak mungkin jadi mungkin, yang penting cari dulu. Saya juga enggak tahu artinya,” ujarnya

    Sempat Melapor ke Danlanud

    Fajar mengaku hanya berniat membantu proses pencarian pesawat yang telah memakan waktu lebih dari seminggu itu. Ia menyebut dirinya tidak memiliki maksud apa-apa, yang terpemnting baginya adalah pesawat bisa diketemukan dan keluarga korban bisa lebih lega dan ikhlas menerima kenyataan.

    Untuk itu, Fajar menyebut dirinya sudah melaporkan informasi yang ia dapat itu ke beberapa pihak yang ia anggap memiliki akses untuk menggunakan info tersebut untuk menemukan pesawat tersebut.

    “Saya sudah hubungi Komandan Lanud Soewondo Kolonel SM Handoko serta duta besar di Vietnam Bambang Tarsanto (Konjen di Ho Chi Minh City) via sms,” tuturnya.

    Selain itu ia juga sempat mendatangi sebuah stasiun televisi swasta (TvOne) dan diberitahu akan diberi kesempatan tampil live setelah menunggu persetujuan salah satu penanggung jawab program. Namun setelah menunggu lama, justru yang ditunggu itu pulang dan ia tidak diberi tahu apa-apa.

    Fajar mengatakan dirinya sama sekali tidak mengharapkan apa-apa, yang terpenting baginya adalah pesawat dapat segera ditemukan.

    Mengenai kemampuan berkomunikasi dengan hal-hal gaib, Fajar mengaku tidak menjalani ritual apapun, ia dan istrinya hanya diberi tanggung jawab oleh tuhan untuk membantu sesama.

    “Saya pernah bantu teman cari anak perempuannya yang hilang, dan hasil informasi yang didapat itu benar. Saya dan istri juga pernah mendapat informasi soal keberadaan mata air di Banyuwangi, dan ternyata benar terbukti,”ujarnya.

  25. Paya jaras says

    Saya setia menunggu perkembangan terkini…..Banyak perkara yg dapat diperlajari dari teori yg disampaikan….

  26. 004 says

    Exclusive investigation: The 239 people on board Malaysia Airlines Flight 370 may still be alive. This stunning realization is now supported by considerable emerging evidence detailed in this article.

    At the same time, the “vanished” Boeing 777 may also be in [[a hanger in Iran]] right now, being retrofitted with nuclear weapons and turned into a suicide bomb to be deployed over a major city in the Middle East. This possibility is discussed in detail, below, with supporting evidence.

    The idea that Flight 370 passengers and crew may still be alive is not a bizarre theory. Even Reuters is now reporting that U.S. authorities have stated, “…it’s also possible the plane may have landed somewhere.”

  27. Pahat says

    X mengape utk berteka-teka mengasah minda & kemahiran. Asalkn berpade2 utk tidak menyakiti orng2 yg sedang memikul beban. Teruskn tuan, ambe yg x pandai nie sekadar mampu menadah tangan menimba ilmu & pengalaman orng laen!!!!

  28. Bakri says

    Salam, persoalan saya, setiap radar pemantauan negara, pihak yang menguruskannya, pasti telah mempunyai segala senarai penerbangan awam dan tentera dalam negara. Semasa transponder dimatikan, radar tentera masih dapat mengesan pesawat berkenaan sebagai pesawat yang tiada dalam senarai disebabkan laluannya tidak termasuk senarai dan tiada maklumat berkenaan penerbangan berkenaan pada pihak pemantau radar ketenteraan. Walaupun radar tentera mungkin mengenalpasti ianya sebagai pesawat komersial, tetapi disebabkan ianya tiada sebarang pengenalan (disebabkan transponder dimatikan), kenapa tiada sebarang tindakan seperti amaran kepada pesawat atau mana2 pihak diambil? Sepatutnya jika pertahanan udara diambil kira, pesawat berkenaan sepatutnya sudah dipintas oleh pertahanan udara negara disebabkan ianya dianggap pesawat asing tanpa pengenalan atau terbang tanpa kebenaran. Sekadar terfikir.

  29. Vat70 says

    izinkan aku menjadi penganalisa mee segera. punca kapalterbang tidak dpt pergi jauh adalah kerana telah dipintas pesawat2 pejuang Malaysia, Indonesia, Thailand dan India yg kemudian memaksa/menganggu pesawat ini mendarat di suatu lapangan terbang dlm lautan.

    hal sebegini boleh dikukuhkan lagi dgn pergerakan yg ganjil pd kedudukan 3 waypoint yg telah dinyatakan. Wallahualam…klu salah anggaplah ia hilang diangin lalu

  30. rose says

    Terlalu banyak spekulasi, terlalu ramai yang bijak pandai atau tetiba terjadi bijak pandai, terlalu teruja menjadi yang petama sehingga ada yang terlupa bahawa pertahanan negara kita sedang diselongkar. Harap pihak yang berwajib dapat menanganinya dengan bijaksana. Doakan yang terbaik buat penumpang dan ank kapal serta ahli keluarga.

  31. atok K says

    jadi anakanda sha masih kuat pada firasat dan maklumat dari ahli sufi dan ahli kira-kira ilmu alam mengatakan yg kapal tersebut sudah sememangnya terhempas dan berada di dasar lautan? Doa orang yang dekat dengan Allah kiranya sudah dimakbulkan dan awan gelap yg menyelaputi semakin berarak pergi … oh hujan sudah turun di seluruh Malaysia semalam berkat solat hajat org-org hafiz Quran. Keyword? Tiada yg kebetoolan di dunia ini. Teruskan berdoa anak-anak semua … Allah Maha Mendengar

  32. atok K says

    eik apsal sampai dua article yg sama? kkkk

    jadi anakanda sha masih kuat pada firasat dan maklumat dari ahli sufi dan ahli kira-kira ilmu alam mengatakan yg kapal tersebut sudah sememangnya terhempas dan berada di dasar lautan? Doa orang yang dekat dengan Allah kiranya sudah dimakbulkan dan awan gelap yg menyelaputi semakin berarak pergi … oh hujan sudah turun di seluruh Malaysia semalam berkat solat hajat org-org hafiz Quran. Keyword? Tiada yg kebetoolan di dunia ini. Teruskan berdoa anak-anak semua … Allah Maha Mendengar

  33. Vat70 says

    kompleks mmg kompleks…secara kebetulan ada faktor taksub politik, simpati, kes mahkamah, hobi, simulator yg canggih menamhkan kes menjadi misteri yg kompleks..

    Tumpang jadi pakar mee segera saiz besar…:)

  34. says

    8:11 a.m pagi sabtu masih berlegar2 dekat Malaysia lagi ?

    ermm.. daripada kita meneka-neka cerita..lebih baiklah tunggu cerita(sebenar) yg datang kat kita.

    Wallahualam.

  35. apa2 says

    soalan pertama kenapa perlu uturn dan melepasi selat melaka ?
    dua kenapa tidak maklumkan pada hq ttg pesawat ingin patah balik dan kenapa transponder dimatikan?
    takkan pilot x sedar kot, takkan autopilot buat sendiri ikut aku teori hijack mmg x dapat disangkal sbb sar ni lebih dah dari seminggu…
    apapun doalah keselamatan penumpang selagi x dijumpai…

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>